| حمایت داوران یا حسادت ناباوران؟ |
|
|
|
| ارسال شده توسط حسین اصفهانی |
| يكشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۲۶ |
|
پیش از بازی داستان تکراری جوسازی علیه سپاهان با همان ادعاهای سابق که هنوز هیچ کدام به اثبات نرسیده آغاز شد که مهمترین آن جوسازی های هواداران تراکتور ضد سپاهان و اتهاماتی تکراری در مورد داوری بود. بازی در حالی آغاز شد که این جوسازی ها و پیش داوری ها روی جو ورزشگاه تاثیر زیادی گذاشته بود و بر خلاف آنچه که گزارشگر متعصب تبریزی در مورد فرهنگ بالای تماشاچیان تراکتور داشت این تماشاچیان کمتر به تشویق تیم خود پرداختند و در بیشتر زمان بازی به فحاشی و شعار علیه سپاهان و اصفهان پرداختند تا حدی که گاهی صدای استادیوم از طرف کارگردان بسیار کم میشد تا صدای فحاشی ها شنیده نشود و درهمین حین گزارشگر تبریزی از انگلیسی بودن تماشاچیان تراکتور پرده برمیداشت و بر این نکته تاکید داشت که در ورزشگاه اختصاصی تراکتور که به سبک انگلیسی ها ساخته شده تماشاچیان نزدیک زمین هستند و هیچ مشکلی هم پیش نمی آید. در همین اثنا تماشاچیان مشغول پرتاب اشیائی به سمت حاج صفی بودند و گزارشگر تبریزی در کمال ناباوری ما گفت: حاج صفی هم به خاطر یک بطری آب نمیخواد ضربه رو بزنه!! و ما کم کم متوجه تعریف این دوستان از فرهنگ هواداری شدیم. در تمام طول مسابقه تماشاگران هیچ گونه سوتی که به نفع سپاهان زده شود را بر نمی تابیدند و اسکناس هایشان را به نشانه اینکه سپاهان به داور پول داده است بیرون آورده بودند. بله البته من تایید میکنم که داوری ضعیف بود وگرنه خطای روی عقیلی در محوطه جریمه را اعلام میکرد تا بعد از آنکه بازیکن تراکتور نتوانست توپ را به دست آورد و خودش را به زمین زد شائبه خطای پنالتی نداشته باشد و یا به جاسم کرار به خاطر دایوینگ کارت زرد نشان میداد تا هواداران تراکتور اینچنین به فحاشی علیه اصفهان و سپاهان .نپردازند و گزارشگر بازی یک تنه زحمت بحث کارشناسی داوری را متحمل نشود .این قصه ها را از وقتی که سپاهان یکه تاز مسابقات شد دامن زدند هر بار هم یک دسته و گروهی این نقش را بازی میکرد یکبار استقلال و صمد مرفاوی یکبار مایلی کهن و حالا هم تبریزی ها و کمالوند و احتمالا بازیگر بعدی هم علی دایی و قرمزهای پایتخت و جالب اینجاست که هنوز هیچ سند و مدرکی دال بر این موضوع نیافته اند و تنها برای ایجاد جنگ روانی قبل و حین و بعد از هر بازی این گفته ها را منتشر میکنند. و بیشتر این موضوع را دنبال میکنند تا لااقل اگر به سپاهان نمیرسند کاری کنند تا قهرمانی احتمالی را کمرنگ کنند. زیرا که نمی خواهند باور کنند که این موفقیت که نه تنها در یکی از تیمها که در بسیاری از تیمهای یک باشگاه حادث شده به علت همدلی و انسجام, کفایت مدیران و حمایت اصولی مردم اصفهان است که اگرچه هنوز در خور نیست ولی به این علت که در کمتر باشگاهی همه این عوامل با هم جمع می شود سپاهان توانسته است در دوره های اخیر همیشه یک مدعی باشد.و از باقی حریفان پیشی بگیرد. در پایان آرزو میکنم که کسانی که اینگونه خود را به ناباوری زده اند از کوچه های علی چپ بیرون بیایند و اگر منفعتی در این فضاهای آلوده به شک و تهمت ندارند به فکر راه صحیح پیشرفت برای باشگاههای محبوبشان باشند. سایر اخبار مرتبط :
نظرات (40)
ارسال شده توسط : mehrdad, 2010-03-07 11:08:02
خیلی عالی بود
این حاشیه ها نشانگر اینکه سپاهان رو ابر قدرت فونبال ایران میدونند و به هر نحوی که شده قصد دارند سپاهان رو خراب کنند اما سپاهان تیمی پاک و بی حاشیه است زنده باد سپاهان ارسال شده توسط : gartal, 2010-03-07 11:32:03
avalan hich tohini be mardome esfahan nakardim chon man khodam unja budam dovoman man khodam ke umade budam esfahan tu varzeshgah fagat be tabrizo be tarikhesh fosh midadin ma ba in hal ke in raftare shomaro midunestim ama baz zadim be hesabe arazele shahre esfahan chon har shahri vase khodesh arazeli dare aslan be hich kas tohin nashod bejoz davar
ارسال شده توسط : سید مهدی, 2010-03-07 11:54:51
من که با این سبک انگلیسی بودن ورزشگاشون حال کردم!فقط نمیدونم این ترقه ها کجا بود؟احتمالا اونها رو هم اصفهانیا پرت میکرندند و به زمین نمیرسید!
ارسال شده توسط : محمد.د, 2010-03-07 12:58:09
یک سوال اینجا هست و اونم تاین که چرا تراکتوری ها وارد بحث داوری سپاهان و قهرمانی سپاهان شدند؟سپاهان فقط یک بازی با تراکتور کرد و به فرض که داور هم اشتباه کرده بود و سپاهان باید می باخت که اینطور نبود.این از بازی.
مورد بعد اینکه تو اصفهان عده ای تماشاگرنما اقدام به فحاشی به هواداران تراکتور کردند که اصلاً مقبول ماها نیست. این دو مورد هیچ تاثیری در صدر جدول بودن سپاهان نداره.یعنی سپاهان حتی اگه اون بازی را هم بازنده بود صدر بود.اما چرا تراکتوری ها بحث قهرمانی سپاهان با داوران را مطرح کردند؟کی این خط را به اونها داد.آیا تراکتوری ها مدعی قهرمانی بودند؟واقعاً چرا در عرض دو روز هواداران تراکتور از بحث فحاشی تماشاگرنما ها رسیدند به داوری ها به نفع سپاهان اونم به صورت کلی نه فقط در مورد بازی مستقیم دو تیم؟کی باعث این اتفاق ناگهانی شد؟آیا در بین هواداران تراکتور نفوذی هایی وجود داره که این بحث در در 2 روز مطرح کردند و کاری کردند که ورزشگاه این جور علیه سپاهان شعار بدند؟ ارسال شده توسط : فرهاد1, 2010-03-07 13:40:19
بله!حق با شماست.من خودم اونجا بودم!
قلعه نویی هفت تا چاقو خورده الانم تو کماست! هیچ وقت شعار هماهنگ چند هزار اصفهانی که در بازی رفت فریاد میزدند"صدای عرعر نمیاد ترکه صداش در نمیاد" از ذهن ماها پاک نمیشه.فرهنگ والا چیزی نیست که اونرو هم بتونین با پول و پارتی بازیبه دست بیارین! در ضمن آقای مدیر سایت(بخوانید سانسورچی نظرات)!وقتی نظر تراکتوری ها رو حذف میکنی جوابایی رو که دوستتاتون قبل پاک شدن به اون نظر ارسال کردن رو هم پاک کن تابلو نشی ارسال شده توسط : امید ایران آزاد, 2010-03-07 13:41:20
واقعا دیروز این گزارشگر و عده ایی از تماشاگران آبروی تبریز و آذری جماعت رو بردند.
ارسال شده توسط : Turk Yasha, 2010-03-07 13:52:35
salam
Vagean Davarihaye Traxtur Va Sepahan mashkuke! Yekam Mantegi Bashin ارسال شده توسط : Turk Yasha, 2010-03-07 13:58:33
سلام
دوستان! اصفهانی یکم منطقی باشین میدونین علت اعتراضات به داوری چی بود؟؟ اونقدر به تراختور ظلم کرده بودن که مردم جونشون به لب اومده بود. 18 امتیاز ما تو ناداوریها از بین رفته! می دونین این یعنی چی؟؟ یعنی رقیب جدی و اول سپاهان یکم فکر کنین اشتباهات کلا به ضرر تراختور بوده ارسال شده توسط : محمد.د, 2010-03-07 14:15:13
اتفاقاً استقلال هم می گه از ما خیلی امتیاز به خاطر داوری کم شده.صبای قم هم همینو می گه.راه آهن هم همینا می گه.فولاد و جلالی هم همینا می گنو....خیلی جالبه با این حساب همه مدعی قهرمانی بودند و ما خبر نداشتیم؟کم جک بگید.کشتید خودتون را با این منطقتون.بازیچه دست سرخابی ها شدید.از احساسات تون دارند سو استفاده می کنند اون وقت حرف از منطق می زنید؟شما اگه یه ساله اومدید لیگ برتر ما سال هاست لیگ برتریم.دیگه فرق تیمی که لیاقت قهرمانی داره با تیمی که هنوز توان قهرمانی نداره را می فهمیم؟حتماً بارسا که تو خونه اش به روسیه باخت یا رئال هم که به لیون تو فرانسه باخت نشون می ده این دو تیم استحقاق قهرمانی ندارند.این شمایید که باید دست از احساسات تون که ناشی از اجتماع بزرگتون تو ورزشگاه هست دست بردارید و ببینید واقعاً این فصل کی لیاقت قهرمانی داشته و با کیفیت تر از همه بازی کرده؟
ارسال شده توسط : ????? ?????, 2010-03-07 15:16:49
متن زير جوابيه تراكتور اسپور به مطالب مشابه ميباشد:
با سلام از نويسنده مقاله به خاطر ادب و بيانشون ممنونم اما دوست عزيز از اينكه بعد از 15 ساعت سفر در در استاديوم اصفهان با آن شعار كه صداي يك حيوان چهار پا و درازگوش وزن و قافيه اش بود از من استقبال شد خيلي دلم گرفت! من براي تشويق به انزلي و تهران هم رفته بودم اما در هيچكدام همچين شعاري به گوشم نرسيد. آري همه جا آدم بي ادب پيدا ميشود ولي اكثرا اينجور ادم ها بايد در اقليت باشند به گونه اي كه اگر قصد دادن شعاري با مضامين ضد قوميتي را داشته باشند اكثريت آنها را ارشاد مي كنند. در هر حال از اينكه افتخارات باشگاهتان را براي ما ياداوري كرديد ممنونيم اما من جزو كساني بودم كه در ورزشگاه يادگار امام تبريز بر عليه تيم شما شعار دادم و گفتم سپاهان اصفهان، قهرمان داوران! آري اين ركيك ترين و بدترين شعاري بود كه در تبريز عليه تيم شما داده شد اما مطمئن باش به قوميت شما توهيني نكرديم ( شايد براي اينكه در اينجاتوانسته ايم آن آدمهاي بي ادب را كه همه جا پيدا ميشوند در اقليت نگه داريم)و اين شعار را هم فقط براي جواب به آن شعار زشت و زننده سر دادم تا نشان بدهم از توهين به قوميتها متنفرم والا من هم ميتوانستم چند كلمه ركيك را قافيه كنم و به قوميت شريف اصفهاني نسبت دهم اما چه كنم كه معتقدم فوتبال انقدر ارزش ندارد كه شرافت پدرران و مادران و آبا و اجداد و فرزندان و... يك ملت را با آن درگير كنم را با آن درگير كنم. در هر حال اميدوارم باشگاهتان روز به روز متمول تر و موفق تر باشد ما هم كه با يك و نيم ميليارد تيمي بسته و راهي مسابقات ليگ برتر كرده ايم. شايد روزي بودجه هاي آنچناني هم دست ما برسد كه مربي و بازيكنان انچناني بياوريم و در جامهاي آنچناني شركت كنيم و افتخارات آينچناني بدست بياوريم تا بتوانيم در مواجه با هواداران باشگاه هاي ديگر برايشان ياداوري كنيم. و اما سخن آخر، شعار "سپاهان اصفهان قهرمان داوران" خيلي نرم تر و ملايم تر از شعاري است كه صداي عر عر ترجيع بندش بود پس مطمئن باشيد ما جانب اعتدال و ادب را هميشه نگه ميداريم و استاديوم يادگار امام همان جايي است كه مربي سختگيري مانند مايلي كهن در انجا تراختور را شكست داد و بعد از خروج از زمين بازي در مصاحبه اش گفت: " من دست تك تك اين تماشاگران را ميبوسم" آري سايپا در برابر چشمانمان 3 امتياز از تبريز برد ولي هيچ اعتراضي نشنيد. اميدوارم اينبار جو قبل بازي به گونه اي باشد كه سپاهان هم همانند اكثر تيم ها تبريز را با خاطره خوش ترك كند. زيرا ما تيز بين و نكته سنج هستيم. ارسال شده توسط : باران, 2010-03-07 15:30:25
دوستان تراكتور! اگر كسي بهتون تو اصفهان توهين كرده من شرمنده!ولي دست برداريد!
ما كه نمي خواهيم خودمون را گول بزنيم و بهم دروغ بگوييم...سپاهان امسال چند تا از بازيهاش رو شانسي برده و يا شانسي نباخته ولي اين دليل نمي شود كه شما هم طوطي وار حرف آنهايي رو تكرار كنيد كه دوست ندارند شهرستاني ها پا بگيرند... اين حرف ها امروز براي سپاهان است فردا براي تراكتور پس فردا براي يك ساده و مظلوم ديگه!! ارسال شده توسط : محمد.د, 2010-03-07 15:52:39
دوست عزیز تراکتوری حرفای شما کاملاً متین.فحاشی های هم که تو اصفهان شد من خودم ورزشگاه نبودم ولی باور دارم که شده.متاسفانه یه تعدادی هستند که همیشه این کارها را می کنند و بارها برای تیم مشکل ساز شدند.چه کار می شه که وقتی مردم با فرهنگ تمایل ندارند بچه هاشون را به ورزشگاه بفرستند.دلیل جمعیت زیاد شما که اکثراً جوون هستند را خودتون می دونید.دلیلش فوتبال صرف نیست.کمترین دلیلش فوتبال هست.ولی این عامل انگیزشی بزرگ تو اصفهان نیست که هوادارای سپاهان اون راه طولانی را به جون بخرند و برند ورزشگاه تا جلوی اون جمع قلیل بی فرهنگ را بگیرند.
اما تهمت هایی که شما به تیم ما زدید کمتر از اون فحاشی ها نیست.شما با این شعارها زحمات یه فصل بازیکنان تیم را زیر سوال بردید؟با این کار آب در آسیاب کسایی ریختید که سال هاست می خواند سر به تن سپاهان به عنوان قوی ترین تیم شهرستانی نباشه.خیلی از تراکتوری امیدوارند سپاهان قهرمان بشه تا سرخابی ها نشند ولی شما با این کارتون حاشیه های سپاهان را بیشتر کردید.برای رسیدن به خواسته خودتون یعنی دادن جواب توهین ها زحمات یه تیم را به باد مسخره گرفتید؟نمی دونیم اون علاقه شما به قهرمانی سپاهان را باور کنیم یا متهم کردن تیم مون به صدر نشینی با کمک داوران؟ ارسال شده توسط : CİM BOM, 2010-03-07 18:04:09
آقای محترمی که میگی تو تبریز به اصفهانی توهیت شد اینو بدون بزرگترین و رکیکترین حرفی که به تیم شما گفتیم این بود " سپاهان اصفهان قهرمان داوران " اتفاقا در بین ماها ادم بی فرهنگ هم هست اما ما اونها رو خفه میکنیم ولی در استادیوم فولادشهر یک سری اوباش هستند که صدای ورزش دوست اصفهانی رو خه میکنند شما خیلی خیلی راه دارید تا بدونید فوتبال و باشگاه و هوادار یعنی چی ولی من که کارت هواداری گالاتاسارایتو جیبم است و همین 2 هفته پیش در علی سامین بازی آتلتیکو مادرید رو با GS دیدم مطمئن باش از شماها بیشتر میدونم فوتبال و فرهنگ فوتبالی یعنی چی
ارسال شده توسط : محمد.د, 2010-03-07 18:12:04
ما اینجا از ایران حرف می زنیم.به ترکیه و گالا کار نداریم.بعید می دونم هوادارهای اونا هم تیم های دیگر را متهم به چیزهایی کنند که شمای مدعی فرهنگ می کنید.
ارسال شده توسط : mj, 2010-03-07 19:04:11
هیچ وقت به هوش جمعی شک نکن.اگه می بینی تراکتور این همه هوادار داره بی دلیل نیست.
من تو استادیوم بودم .کنارم 7 نفر از شهر ماسوله اومده بودن برا تشویق تراکتور.ترکی هم بلد نبودن ولی خیلی پرانرژی بودن.بی دلیل نیست که تراکتور پر طرفدارترین تیم آسیاست اگه چند نفر یه اشتباهی کردن دلیل نمیشه به 30 میلیون تراکتوری توهین بشه ارسال شده توسط : mj, 2010-03-07 19:19:42
با احترام به اصفهانی های عزیز اگه خیلی علاقه مند هستین بدونید چرا این حرف ها رو به تیم سپاهان میگن برید نامه ی مدیرعامل استقلال به کفاشیان رو بخونید و یه حساب سر انگشتی از اشتباهاتی که به نفع سپاهان بوده رو بگیرید
ارسال شده توسط : dasilva, 2010-03-07 19:25:25
azan esfahani mage khodetun tu esfahan aval be torka ke vojude shahretuno be una madun hastin fahashi nakardin? pas harki kharboze mikhore paye larzesham bayad beshine khodesham shoma bayad zire saye ma ba timhaye paytakht mobareze konin chon tu tarikhe futbale iran fagat ma teractoriha tunestim 50darsade azadiro taskhir konim
ارسال شده توسط : امیر حسین , 2010-03-08 02:58:47
جالب برام ... این دوست تبریزی ما حرف جالبی زد ...
جهت فهمیدن میزان اشتیاهات به نفع سپاهان بریم نامه آقای آشتیانی به کفاشیان در مورد اشتباهات داوری سپاهان رو بخونیم ... اولا این که نظر مدیر عامل استقلال به خودش و تیمش مربوطه و نه به شما ... دوم این که اگه مدیریت باشگاهتون سندی یا مدرکی و یا نامه ای در این مورد داره در مورد اون حرف بزنید و گرنه شما رو سنسنسه..... سوم هم اینکه وقتی میگیم از طرف لنگابی تحریک میشید بگید باشه .... حتما که نباید لیدرهاشون بیان توی ورزشگاهتون ... الحمد الله رسانه ملی و روزنامه ها و خبر گزاریها دربست در اختیارشونه ... فکار عمومی رو همیشه با خودشون همسو میکنند .شما هم عموم مردم هستید و از این قاعده مستثنی نیستید . اگر در مورد نا داوری و از این برنامه ها هم صحبتی داریدمیتونم باهاتون در مورد بزرگترین زد و بند قرن فوتبال جهان یعنی لیگ ایران در سال 1387 باهاتون صحبت کنم و با دلیل منطق .. نه حدس و گمان و یه مشت حرف صد من یه غاز ... شما هم بهتره به جای زیر سوال بردن لیاقت های سپاهان به فکر تیم خودتون باشید. انشالله که شما هم یه روز با غرور بتونید از قهرمانی های تیمتون در |آسیا و ایران صحبت کنید .... ارسال شده توسط : امین /, 2010-03-08 05:15:38
همیشه از بزرگانم شنیدم بزرگترین مرض ملت ایران که از دیرباز بوده و امروز نیز هست حسادت و دروغه که مانع پیشرفت ملت ما شده امروز شاهد این هستیم که فوتبال ما هم دچار این مرض واگیردار شده اما سپاهان بدونه اگه دیگران بدو حسادت میورزند دلیلی جز ممتاز بودن او از سایرین نیست. به امید قهرمانی سپاهان عزیز.
ارسال شده توسط : www.tractorspor.blogfa.com, 2010-03-08 05:49:55
جواب مبسوط هواداران تراكتور را در آدرس زير بخوانيد
www.tractorspor.blogfa.com ارسال شده توسط : sulduzlufarshad, 2010-03-08 07:44:27
شما اصفهانیها از فرهنگ صحبت نکنید فرهنگ شما رو هم تو اصفهان دیدیم
یه چیزدیگه:تیم تراختور پرطرفدارترین تیم ایران واسیا هست پس هرچه از این هوادارها بگی کم گفتی ارسال شده توسط : حسین اصفهانی(نویسنده یادداشت حمایت داوران یا ... ), 2010-03-08 08:25:34
با سلام حضور همه دوستان سپاهانی و آذریهای عزیزم
لازم به ذکر هست که من به علت اینکه حدود ده سال هست که به خاطر تحصیل و کار در تهران ساکن هستم و به علت قرابت فرهنگی که ما اصفهانی ها با آذریها داریم من در این سالها چه در خوابگاه و چه الان در خانه همراه دو دوست آذری از تبریز و مراغه هستم.به علت دو سال کار در تبریز به روحیات این هموطنان به خوبی آشنا هستم و تقریبا زبان آذری را به طور مطلوبی می فهمم.من همیشه در طول این سالها از تعصب و غیرت هر کدام از دوستانم از شهر و دیار خود به خوبی استقبال کردم و همه را حتی کسانی که از یک روستای کوچک بوده است تشویق به پایبندی به اصل و ریشه کرده ام. اینها را گفتم تا مطمئن شوید من استقبال پر شور تبریزی ها از تیم شهرشان را می پسندم.واقعا مهم نیست که کدام تیم بیشترین طرفدار را داشته باشد چون مثلا اگر پرسپولیس 10 میلیون طرفدار داشته باشد ما هیچ ورزشگاهی را سراغ نداریم که بتواند یک دهم این هواداران یعنی یک میلیون نفر را در خود جا بدهد. در تمام دنیا نیز این کیفیت تماشاگران است که تمایز ایجاد میکند و این فصل ما هم دیدیم که علاوه بر تراکتور شاهین بوشهر چگونه هواداران پرشوری را با حضور در لیگ برتر رونمایی کرد.آیا شما شک دارید که اگر شاهین ورزشگاهی 50هزار نفری داشت در روز بازیهای این تیم این ورزشگاه خالی بماند؟ من به شخصه از صدای تماشاچیان قرمز و آبی,آذری,بندری و همشهری های خودم احساس شعف می کنم.خوشحالم از این که ما امروز به جایی رسیدیم که هیچ کداممان از فحاشی در ورزشگاه کوچکترین حمایتی نمی کنیم. به صفر رساندن فحاشی کار آسانی نیست, همه ما وظیفه داریم تا در جهت آن گام برداریم و سطوح مختلف هواداران در فرهنگ و ادب را مد نظر قرار دهیم. .............. اینجا می خواهم از تمام دوستان صمیمانه خواهش کنم که در صورت امکان بحث و جدل هایی که در سطح پایین و بر سر مسائل جزئی است را خاتمه ببخشند و با چشمی بازتر نگاه کنند که چه کسانی می خواهند تا ما به جای تمرکز بر مسائل ریشه ای و مهم برای پیشرفت فوتبال در کشور به جنجال بر سر اتفاقاتی بپردازی که حجم بسیاری از انها ساختگی است و واقعیت ندارد. من به زودی یک مطلب مبسوط از اوضاع کنونی فوتبال و آنچه که ما(قرمزها آبی ها تراکتوری ها سپاهانی ها شاهینی ها اهوازی ها آبادانی ها همدانی ها کرمانی ها و ...) بای انجام دهیم تا آنچه که به واقع در فوتبالناپاکی است را بگیریم. بدرود.زنده باد ایران ارسال شده توسط : تراكتور1, 2010-03-09 05:02:32
فدراسيون زرد
TractorFC.com-نگاهی به حواشی لیگ جاری حاکی از این است که تنها تیمی که در اکثر بازی های این فصل از مسایل داوری و سایر حواشی ای که خارج از مستطیل سبز رقم می خورند سود می برد تنها یک تیم است: سپاهان اصفهان. TractorFC.com-اختصاصی کلوب هواداران تراکتور: البته باید به این نکته نیز اشاره شود که اگرچه تمامی این عوامل دست به دست هم داده اند تا هم اکنون این تیم زردپوش به ناحق در صدر رقابتهای لیگ برتر قرار گیرد ولی همگان اذعان دارند که سپاهان اکنون و در این برهه ی زمانی منفورترین تیم لیگ ایران است. تیم های سرخابی پایتخت با تمام فراز و نشیبی که داشته اند باز هم تا حدودی هواداران خود را در سرتاسر کشور حفظ کرده اند و تیم محبوب خطه ی آذربایجان نیز به اذعان همگان در حال حاضر محبوب ترین تیم فوتبال ایران است که در تمامی شهرهای ایران هواداران بسیاری دارد. ولی سپاهان با وجود خریدهای کهکشانی خود فقط در خود شهر اصفهان تا حدودی هوادار به خود جذب کرده است تا حداقل ثابت شود که با پول نمی توان برای خود هوادار خرید. در فوتبال ایران که اکنون بسیاری از آن به عنوان کثیف ترین و مافیایی ترین فوتبال منطقه نام می برند تنها تیم سپاهان است که به مدد فدراسیون یکه تازی می کند و حتی در جهنم تبریز و در مقابل چشم دهها هزار هوادار متعصب داور به راحتی نتیجه مسابقه را به سود تیم میهمان رقم می زند و هرگز کسی پاسخگوی این ناداوری ها نمی باشد. ناداوری ها و سوت های یک طرفه به سود تیم زرد اصفهان به حدی بالا گرفته است که بسیاری از کارشناسان در محافل خصوصی از دریافت رشوه های کلان از سوی داوران خبر می دهند. ولی از ترس محروم شدن هرگز کسی نمی تواند این مسایل را در محافل عمومی مطرح کند. شاید همگان دکتر "پرویز سیار" و افشاگری معروف او علیه داوران در برنامه نود را به یاد داشته باشند که داوران فوتبال ایران را به دریافت رشوه های کلان متهم کرد ولی پس از این ماجرا به دلیل فشار فدراسیون و "پدرخوانده ی" مافیای فوتبال به یکباره از صفحه فوتبال کشور حذف شد و دیگر کسی از این روابط احتمالی پشت پرده فوتبال خبری افشا نکرد. متاسفانه در فوتبال حال حاضر انسان های شریف بسیار نایاب شده اند و گردش صدها میلیارد در چنین سیستم مریضی فساد را در تمام اتاق ها و کمیته های فدراسیون وارد کرده است. دستگیری چندین روزنامه ی ورزشی به جرم دلالی از جمله سردبیر پر تیراژترین روزنامه ورزشی ایران، زد و بندهای چندین مربی نام آشنا با بازیکنان بر سر مبلغ قرارداد، و انتصاب بازیکنان تیم ملی تنها گوشه ای از فوتبالی است که تراکتور تیم محبوب پاک ترین،محبوب ترین و مظلوم ترین هواداران ایران مجبور به رقابت در چنین سیستم بیماری است و علی رغم بازی روان و سطح بالای خود در مقابل تیم هایی همچون سپاهان به مدد روابط پشت پرده ی این تیم و امثال این تیم ها هرگز نمی تواند رنگ پیروزی را ببیند. و در این بین تنها هواداران تراکتور هستند که قربانی این فوتبال کثیف می شوند تا برخی از تیم های محبوب فدراسیون در صدر قرار گیرند و جیب برخی از اهالی فدراسیون و احتمالا داوران مملو از پولهای باد آورده شود. ارسال شده توسط : تراكتور2, 2010-03-09 05:04:06
نگاهی به این ارقام شاید خالی از لطف نباشد: سيد مهدي رحمتي 777ميليون تومان، سيد جلال حسيني 560ميليون تومان، هادي عقيلي 550ميليون تومان، ابراهيم توره 470ميليون تومان، احمد آل نعمه 450ميليون تومان، ميثم خسروي 350ميليون تومان، مهدي كريميان 320ميليون تومان و از همه مهمتر و جالبتر امير قلعهنويي 800 ميليون تومان. این پولها از کجا می آیند و بر روی چه حساب و کتابی خرج می شوند؟ آیا این پول بیت و المال نیست و بیت المال آیا همان پولی نیست که یک زاغه نشین با درآمد ماهیانه 50 هزار تومان مجبور به پرداخت آن است؟ واقعا آقایانی که در فدراسیون فوتبال نشسته اند چقدر از اصول انسانی دور شده اند که به جای ساختن و پاکسازی فوتبال کشور تنها به فکر جیبهای خود هستند.
رقابتهای انتخابی جام جهانی تو خالی بودن سخنان مسوولان فدراسیون فوتبال مبنی بر قدرتمند بودن تیم ملی را به اثبات رساند و اکنون تیم ملی ایران در رده ی 67 هفتم جهان قرار گرفته است و به خاطر مدیریت ضعیف و تبعیض آمیز مسوولان فدراسیون باید چنین تحقیری را پذیرا باشیم که تیمی همچون بحرین در رنکینگ فیفا بالاتر از تیم ملی کشور ایران قرار گیرد. و اینک رقابتهای جام باشگاههای آسیا توخالی بودن تیم محبوب فدراسیون را آشکار خواهد کرد زیرا که در آنجا نه رابطه ای وجود خواهد داشت و نه یدالله جهانبازی ای. فدراسیون فوتبال اکنون با هدایت علی کفاشیان دقیقا مشابه شاهنشاهی مظفرالدین شاه است که تنها در ظاهر شاه ایران بود و همه کاره کسان دیگری بودند. و اکنون مهدی تاج نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در سایه ی نام علی کفاشیان با نفوذی که در کمیته ی داوران و سازمان لیگ دارد می تواند تمامی نتایج را به دلخواه خود در آورد. مهدی تاج فردی که بیش از 20 سال در سپاهان مشغول به کار بوده است و سمت های بسیاری نیز در این تیم ایفا کرده است اکنون چندین سال است که در منصب دیگری برای سربلندی زردپوشان سپاهان خدمت می کند و در این بین از هیچ تلاشی مضایقه نمی کند. از چیدمان مناسب داوری برای سپاهان تا تنظیم بهترین و مناسب ترین زمان بازی برای این تیم زرد از کمترین کارهایی است که تحت الامر عالیجناب زردپوش اصفهانی فدراسیون صورت می گیرد. در فصلی که با تصویب هییت وزیران تیم های صنعتی در جهت تحقق بخشیدن به اصلاح الگوی مصرف ملزم به صرف هزینه های محدودتری شدند این تنها تیم سپاهان بود که از تمام این قوانین مستثنا شد. تیمی همچون مس کرمان که فصل پیش نمایش خیره کننده ای از خود ارایه داده بود و حتی سهمیه آسیایی نیز کسب کرده بود در آستانه ی انحلال قرار گرفت و تیمی همچون تراکتور با چندین میلیون هوادار تنها با 1.5 میلیارد بسته شد. فوتبال ایران با وجود افرادی همچون تاج،ساکت،قلعه نوعی،عنایت،عزیز محمدی و امثال اینها هرگز پاک نخواهد شد و در این بین تنها هواداران این سرمایه های جاویدان فوتبال هستند که شکسته و آزرده خاطر خواهند شد و تنها "زمان" این عنصر حقیقت یاب است که دیر یا زود با سپری شدن خود پرده از اسرار بسیاری خواهد گشود تا روزی همگان به این حقیقت برسند که در پانزدهم اسفند ماه سال یک هزار و سیصد و هشتاد و هشت در بازی ای که راس ساعت سه بعد از ظهر در ورزشگاه یادگار امام با حضور بیش از شصت و پنج هزار هوادر تورک آذربایجانی برگزار شد تیم تراکتور و هوادارانش تنها به یدااله جهانبازی، مهدی تاج و مسعود عنایت دو امتیاز واگذار کردند نه به تیم سپاهان. ارسال شده توسط : تراکتور, 2010-03-09 09:21:07
حتما منظورتون از فحاشی های رکیک شعار سپاهان قهرمان قهرمان داوران بود دیگه؟!!!!!!!!!
دوست عزیز فحش رکیک به فهش های نامو... اصفهانی ها و توهین به قومیت میگن نه به یه شعار معمولی در ضمن جو بد که قابل نشان دادن باشه به درآوردن چشم سرباز بیچاره میگن نه پرتاب یه بطری خالی کنار زمین شما هنوز میعنیه خیلی چیزارو نمیدونین فعلا برین آب رو ریزی های تماشاگراتون رو لافپوشونی کنین ارسال شده توسط : امین زاده, 2010-03-09 09:39:07
خوبه تو برنامه نود همه دیدند که داوری به نفع تراکتور بود. اما رو نیست که سنگ پای تبریزه!!!!!!!!!
ارسال شده توسط : حسين اصفهاني, 2010-03-09 11:43:39
واقعا من وقتي نود ديشب رو ديدم و صحنه هاي مشكوك رو مرور كردم و ديدم كه همه يعني هر 5 صحنه نشان داده شده بر خلاف ادعاهاي اين چند روز تراكتوريهاست پي بردم كه اين دوستان هم به بقيه حاشيه سازان ضد سپاهان پيوستند و بر ميناي منطق سخني نمي گويند. اگر ادعاهايتان مربوط به اين بازي بود كه همه اشتباه از آب درآمد.
ارسال شده توسط : باران, 2010-03-09 12:31:47
واقعا متاسفم!
شما مي گوييد فوتبال ايران با ساكت و قلعه نوعي و...آلوده است!!! من از اين هوادار تراكتور مي خواهم بابت اين حرفش معذرت خواهي كند ما تو اصفهان زندگي مي كنيم...مردم ما (كاركنان فولادمباركه)جان مي كنند از خواب و استراحت و اعصابشان گذاشته اند و قسم مي خورم كه حقوق زياد خوبي هم نمي گيرند(بابت همين هم شكر) اما با افتخار از سپاهان و شخص ساكت نام مي برند و همگي حامي او هستند...ما داريم اينجا زندگي مي كنيم نه شما!!!ما ساكت را خيلي خوب مي شناسيم.او از هواداران و مردم جدا نيست و براي همين بسيار محبوبه...هيئت مديره باشگاه پارسال قصد داشت او را از مديرعاملي تيم بردارد ولي از اعتراض و قهر مردم ترسيد فكر مي كنم گناهش اينكه هيچ وقت نخواسته زير بار سرخابي ها برود آره! گناه ساكت اينكه هميشه سپاهاني بوده و حرفش را گفته! ارسال شده توسط : niloofar, 2010-03-09 21:16:07
دیگه بسه...
بیشتر از این آبروی خودتونو نبرین... وقاحت هم اندازه ای داره... میگن خدا ..رو شناخت که بهش شاخ نداد...خوبه حالا افتخاراتتون نصف سپاهان هم نیست و انقدر ادعا دارین... اگه الان تراکتور صدر بود فوتبال پاک بود؟ اتقدر مفلوک شدین که رفتین زیر پرچم سرخابی ها... اگه تیم پاک تراکتور و امثال اونه همون بهتر که سپاهان ناپاک باشه... ارسال شده توسط : eshge man azerbaijan, 2010-03-10 10:49:54
بحث هاي بعد از بازي سپاهان با تراكتور با انتشار چند بيانيه از سوي هواداران سپاهان خطاب به هواداران تراكتور همراه شد كه در زير قسمتهايي از اين بيانيه ها آمده است. در ادامه هر بخش سعي شده پاسخي در خور شان هواداران دو تيم ذكر شود تا خوانندگان بي طرف دچار سوء تابير نشوند. ( مطالب داخل گيومه عين مطالب ذكر شده در بيانيه هاي مختلف هواداران سپاهان است)
گفتيد: گزارشگر ميگويد تماشاگران تراكتور مثل تماشاگران انگليس هستندو گزارشگر ميخواهد بطري آب را كه به زمين پرتاب شد لاپوشاني كندو ... مي گوييم: دوست عزيز آن بطري آب ( كه در واقع بطري خالي ايستك بود) را ما هم ديديم و خيلي متاسف شديم نه به خاطر اينكه بطري پرتاب شد، به خاطر اين كه از بين آن 60 هزار نفر هنوز يكي هست كه نمي تواند درست تصميم بگيرد و بفهمد كه حاج صفي مسئول توهين تماشاگران تيمش به پدران و مادران و قوميت ما در فولادشهر نبوده، حاج صفي مسئول نگرفتن خطاي پنالتي روي پيمنتا در فولادشهرنبوده و حاج صفي مسئول انتخاب داوري كه بعد از قضاوت ديدار تراكتور ملوان سه هفته محروم شد براي اين بازي نبوده و حاج صفي مسئول خيلي چيزهاي ديگر كه از حوصله اين مطلب خارج است نبوده. اما چه كند كه در آن لحضه خشم و نفرت كه عقل سليم را ضايع ميكند كسي جز حاج صفي بيگناه در تيررسش نبود. آري ما هم متاسف شديم به خاطر آن بطري نوشيدني اما خدا را شكر كرديم كه آن جوان نا آگاه در تبريز آنقدر آگاهي داشت تا ترقه اي را پرتاب نكند تا خداي ناكرده اتفاقي بيافتد كه مانند يك مهر ننگ هرگز نتوانيم آن را از پيشاني باشگاه و هواداران پاك كنيم. ارسال شده توسط : eshge man azerbaijan, 2010-03-10 10:51:10 در نوشتار هاي مشابه گفتيد: " سپاهان تنها تيمی است که طرفداران همه تيمها را به ورزشگاه ميکشاند برای مثال روز بازی با برق شيراز که حتی در روز بازی با سرخابی پايتخت هم طرفدارانشان به 5 هزار تن نمیرسد در روز بازی با سپاهان 15 هزار هوادار به ورزشگاه میآمدند در همدان ورزشگاه پاس پر میشود يا در قم و مشهد و بوشهر و ..." ميگوييم : اگر كشاندن هواداران تيم مقابل به ورزشگاه افتخار است بازهم افتخار نصيب ما خواهد بود چرا كه براي مثال بازي تراكتور استقلال در تهران بيش از بازي استقلال پرسپوليس هواداران استقلال را به ورزشگاه آورد. اما در برابر سپاهان در تبريز متاسفانه (بخوانيد خوشبختانه) استقبال چنداني نشد و حدود 60 هزار تماشاگر براي بازيهاي خانگي تراكتور رقم جالب توجهي به حساب نميايد. (رجوع شود به بازي تراكتور مقاومت – 21 ژانويه 2010) گفتيد: "همانگونه که فوتبال ايران عزيز به سمت حرفه ای شدن پيش ميرود ما طرفداران تيم ها نيز بايد خود را حرفه ای تر و پخته تر نشان دهيم نه اينکه به خاطر حرکت و رفتار و شعار عده ای معلوم الحال دست به قلم شده و تر و خشک روزگار را با هم بسوزانيم و تخم کينه و نفاق را در دل يکديگر بپرورانييم." ميگوييم : آيا تا كنون چيزي در مورد TTTT شنيده ايد؟ اين گروه كه شايد به تنهايي تعدادشان از تعداد كل هواداران بسياري از تيمها بيشتر باشند آبرويي هستند نه تنها براي تراكتور كه براي كل ايران. از حرفهاي گري بالاي اين گروه همين را ذكر كنم كه بعد از شكست خانگي در برابر سايپا تا 15 دقيقه بعد از بازي با شعار " گش گه بورا تيراختور" ( بيا بغلم تراكتور) همانند مادري مهربان كه بعد از زمين خوردن فرزندش بلافاصله او را در آغوش ميكشند، اشك تمام حاضرين در ورزشگاه من جمله شخص نگارنده را در آوردند. اين گروه همان هايي هستند كه بعد از بازي با استقلال كه هواداران تيم پايخت نشين سر كبوتر ي را به علامت انزجار از هواداران تراكتور از تنش جدا كردند به نشانه اعتراض تصميم گرفتند هر كدام كبوتري را آزاد كنند و باعث شد تمام كبوتران بازار پرنده فروشان تبريز ( گجيل) در يك روز به فروش رفت و تمامي اين كبوتران در روز مسابقه آزاد شدند. آري هوادار تراكتور كه شما از آنها ميخواهيد حرفه اي شوند قرار است در يك حركت زيست محيطي روز 13 فروردين ياچه اروميه را كه در حال خشك شدن است با پرچمهاي قرمز احاطه كنند تا حساسيتشان را به مسايل زيستي هم نشان دهند. آري همين هواداران هستند كه وقتي اعلام شد عوايد حاصل از بليط فروشي يكي از بازيهاي تراكتور به كودكان سرطاني اختصاص يافته است خيلي ها هنگام ورود به ورزشگاه بيش از يك بليط ميخريدند و تمام معادلات اقتصادي و عقلاني بشري را بر هم زدند به هر حال ما نميخواهيم تك تك دلايل اينكه چرا گزارشگر تبريزي از تماشاگران اين تيم تعريف ميكند را برشماريم تنها از شما ميخواهيم اين موضوع حرفه اي شدن تماشاگران را بيشتر پيگيري كنيد زيرا قطعا اين موضوع بهتر از جامهاي رنگارنگ در كارنامه باشگاه خواهد درخشيد. ارسال شده توسط : eshge man azerbaijan, 2010-03-10 10:51:59 گفتيد: چرا با شعار " سپاهان اصفهان قهرمان داوران" به فوتبال پاك سپاهان تهمت ميزنيد؟ ميگوييم چون در فولاد شهر ( به استناد نظر كارشناس برنامه نود آن روز) نا عادلانه به سود سپاهان خطا گرفتند و سپاهان گل اول را زد. در ادامه خطاي پنالتي روي پيمنتا رو نگرفنتد ( كه واضح ترين صحنه خطايي بود كه در عمرمان ديدم)و تراكتور در آن بازي شكست خورد. حالا ما به عنوان هوادار فوتبال در تبريز در بازي برگشت چه ميكرديم؟ اگر شعار ميداديم " اشتباهات داوري، هميشه جزيي از فوتباله!" آنوقت ما را هوادار بافرهنگ ميدانستيد؟ گفتيد: " طرفداران سپاهان طرفداران واقعيند که با تمام بی مهری ها و سختی ها عاشقانه تيم خود را ميپرستند و اين در حاليست که بايستی برای تماشای ديدار تيم خود مسافرتی 45 دقيقه ای به خارج از شهر داشته باشند! " ميگوييم: ما تنها خداي يكتا را ميپرستيم اما آيا واقعا فكر ميكنيد ما چه ساعتي از خانه خارج ميشويم تا بتوانيم از طريق يك جاده كم عرض خاكي (كه چند هفته اي هست اسفالت شده) در بين ازدهام دها هزار نفري به ورزشگاه برسيم؟ آيا تا كنون تصاوير هواداران تراكتور را نديده ايد كه در كوه هاي اطراف تبريز بالا و پايين ميروند تا خود را به ورزشگاه برسانند؟ آري اينجا تماشاي يك بازي فوتبال دقيقا يك روز كامل از وقت ما را ميگيرد و يك دليل كه هواداران بيشماري براي بازي تراكتور در شهر هاي ديگر از تبريز عازم ميشوند اين است كه رفتن به شهر ديگر و تماشاي بازي در آنجا گاهي براي ما راحت تر از رفتن به يادگار امام تبريز ميشود ( براي شخص نگارنده تماشاي بازي در ورزشگاه آزادي تهران به مراتب راحتتر از حضور در ورزشگاه يادگار امام تبريز است) حال خود قضاوت كنيد كدام دسته تماشاگران بيشتر مورد بي مهري هستند. ارسال شده توسط : eshge man azerbaijan, 2010-03-10 10:52:37
ميگوييد : " خاطر داشته باشيد که اگر در اين زمان ورزشگاه نقش جهان اصفهان را داشتيم خيلی از مسائل روشن ميشد مگر نه اينکه اين تعداد در روز بازی با التحاد به 50 هزار تن (بيش از ظرفيت ورزشگاه ) رسيد. فراموش نکنيد که سپاهان نيز از جمله تيم های پر طرفدار ايران است و ما هرگز اين تم را تنها نگذاشته و اجازه نميدهيم کسی به ما و تيممان بی احترامی کند "
ميگوييم: خدا نكند ما به هواداران و تيمي بي احترامي كنيم اما تا آنجا كه به ياد داريم در نظر سنجي برنامه نود هواداران سپاهان در خود استان اصفهان از نظر عددي بعد از هواداران تيم استقلال و پرسپوليس قرار گرفتند، حال اگر فكر ميكنيد با ساخته شدن ورزشگاه نقش جهان شرايط طور ديگري رقم ميخورد اين نظر ميتواند قابل احترام باشد . البته بگذريم از اينكه در آن نظر سنجي در 4 استان تراكتور بالاتر از استقلال و پرسپوليس ايستاده بود. ارسال شده توسط : eshge man azerbaijan, 2010-03-10 10:53:21
و اما در مورد اينكه ميگوييد در اينجا ما به شما توهين كرديم!
من و دوستانم بعد 15 ساعت سفر در در استاديوم اصفهان با آن شعار كه صداي يك حيوان چهار پا و درازگوش وزن و قافيه اش بود از من استقبال شد خيلي دلم گرفت! من براي تشويق به انزلي و تهران هم رفته بودم اما در هيچكدام همچين شعاري به گوشم نرسيد. آري همه جا آدم بي ادب پيدا ميشود ولي اكثرا اينجور ادم ها بايد در اقليت باشند به گونه اي كه اگر قصد دادن شعاري با مضامين ضد قوميتي را داشته باشند اكثريت آنها را ارشاد مي كنند. در هر حال از اينكه افتخارات باشگاهتان را براي ما ياداوري كرديد ممنونيم اما من جزو كساني بودم كه در ورزشگاه يادگار امام تبريز بر عليه تيم شما شعار دادم و گفتم سپاهان اصفهان، قهرمان داوران! آري اين ركيك ترين و بدترين شعاري بود كه در تبريز عليه تيم شما داده شد اما مطمئن باش به قوميت شما توهيني نكرديم ( شايد براي اينكه در اينجاتوانسته ايم آن آدمهاي بي ادب را كه همه جا پيدا ميشوند در اقليت نگه داريم)و اين شعار را هم فقط براي جواب به آن شعار زشت و زننده سر دادم تا نشان بدهم از توهين به قوميتها متنفرم والا من هم ميتوانستم چند كلمه ركيك را قافيه كنم و به قوميت شريف اصفهاني نسبت دهم اما چه كنم كه معتقدم فوتبال انقدر ارزش ندارد كه شرافت پدرران و مادران و آبا و اجداد و فرزندان و... يك ملت را با آن درگير كنم را با آن درگير كنم. در هر حال اميدوارم باشگاهتان روز به روز متمول تر و موفق تر باشد ما هم كه با يك و نيم ميليارد تيمي بسته و راهي مسابقات ليگ برتر كرده ايم. شايد روزي بودجه هاي آنچناني هم دست ما برسد كه مربي و بازيكنان انچناني بياوريم و در جامهاي آنچناني شركت كنيم و افتخارات آينچناني بدست بياوريم تا بتوانيم در مواجه با هواداران باشگاه هاي ديگر برايشان ياداوري كنيم. و اما سخن آخر، شعار "سپاهان اصفهان قهرمان داوران" خيلي نرم تر و ملايم تر از شعاري است كه صداي عر عر ترجيع بندش بود پس مطمئن باشيد ما جانب اعتدال و ادب را هميشه نگه ميداريم و استاديوم يادگار امام همان جايي است كه مربي سختگيري مانند مايلي كهن در انجا تراختور را شكست داد و بعد از خروج از زمين بازي در مصاحبه اش گفت: " من دست تك تك اين تماشاگران را ميبوسم" آري سايپا در برابر چشمانمان 3 امتياز از تبريز برد ولي هيچ اعتراضي نشنيد. اميدوارم اينبار جو قبل بازي به گونه اي باشد كه سپاهان هم همانند اكثر تيم ها تبريز را با خاطره خوش ترك كند. زيرا ما تيز بين و نكته سنج هستيم ارسال شده توسط : باران, 2010-03-12 17:59:28
دوست تراكتوري!
درباره اينكه گفته ايد آمار هواداران پرسپوليس استقلال در برنامه نود در اصفهان بالاتر از سپاهان بوده: اگر كمي دقت مي كرديد متوجه مي شديد كه اين آمارتنها مربوط به شهر يا استان اصفهان نيست بلكه تمام استان هاي مركزي كشور(يزد چهارمحال و...) جزو آن شمرده مي شوند... و اين طبيعيه كه با توجه به اينكه اين استان ها تيمي در ليگ ندارند هوادار يكي از تيم هاي سرخابي باشند. خب ما اصلا نظر شما را نداريم كه فكر مي كنيد چون تماشاگران زيادي داريد پس بايد تيمتان در كل ايران به عنوان پرطرفدارارترين تيم انتخاب بشود!!!(ما برعكس شما اعتقاد داريم كه آمار برنامه نود كاملا منصفانه بود و پرسپوليس بيشترين هوادار را دارد) سپاهان به اندازه تراكتور هوادار ندارد چون به اندازه آذري ها اصفهاني در ايران زندگي نمي كند...پس اين منطقيه كه تراكتور هواداران زيادي داشته باشد... اما سپاهان برعكس تراكتور تيم يك لهجه نيست...ما طرفدارني داريم كه حتي نمي توانند لهجه اصفهاني را تقليد كنند! اهواز بوشهر سيستان شيراز اراك گرگان يزد ايلام تهران و سراسر ايران...تاكيد مي كنم سپاهان به اندازه تيم شما هوادار ندارد قبول ولي هوادارنش علاوه بر اصفهان در سراسر ايران با قوميتها لهجه ها و گويش هاي متفاوت پراكنده شده اند... اميدوارم حرفهام منطقي و قانع كننده بوده باشد...اگر مسئله اي هست باز هم مي توانم بيشتر توضيح بدهم...موفق باشيد ارسال شده توسط : eshge man azerbaijan, 2010-03-12 19:45:01
دوست من باران:
گفتی:سپاهان برعكس تراكتور تيم يك لهجه نيست...؟؟؟؟؟؟شما هنوز فرق زبان و لهجه رو نمیدونی/////اول اینو یاد بگیر بعد بیا نظر بده/ آفرین پسر خوب/////////////////////////////////////////////////////////////////// ارسال شده توسط : باران, 2010-03-13 08:52:13
نه. من فرق لهجه و زبان را مي دانم ... ولي مثل اينكه شما حرف هاي من را نخواندي وفقط همان يك كلمه را ديدي! بحث من سر لهجه يا زبان نيست... بله مشكل جايي ديگه است!!!
متاسفم...نبايد براي شما توضيح داد ولي من چون شناختي از شماها ندارم اشتباه كردم. ارسال شده توسط : eshge man azerbaijan, 2010-03-13 10:45:32
دوست من باران: سپاهان قبل بازی با تراکتور ( و قبل توهین به آذربایجان که حتی یک عذر خواهی هم نکرد؟؟؟؟؟ که نشانگر.؟؟؟؟..............) یکی از محبوب ترین در کنار تراکتور بود.ولی خودتون خواستین که در کنارا سس و پسپس باشین؟؟؟؟/////سخن اخر: تراکتور فقط به کمک خداوند ومیلیون ها هواداراش جواب همه بد خواهان و بی ادبان به اذربایجان و تراکتور را خواهد داد . زنده باد انسانیت / ادب/ فرهنک و احترام به یکدیگر ( یاشاسین _ آذربایجان/azerbaican
ارسال شده توسط : perspolis-teractor, 2010-03-13 16:52:43
بعضي ها الكي خودشون رو ترك نكنن من خودم فارس هستم و اصلتا مادر و پدر فارس دارم ولي عاشق تراكتور هستم چون فرهنگ بالايي دارند راستي اونا از تبريز پا ميشن 700 كيلومتر ميكوبن ميان تهران ولي اين طرفداراي سپاهان ميگن ورزشگاه دور هستش نميتونيم بيايم چون 20 كيلومتر فاصله داره با شهر خودتون قضاوت كنين 700 كيلومتر كجا 20 كيلومتر كجا يكم عادلانه باشين اوكي؟
![]() |








حسین جان خیلی خوب و به جا نوشتی ممنون
لنگیا از حالا دارن خودشونو آماده میکنن تا در راستای این برنامۀ تهمت زنی سخیف قرار بگیرند ...!!!
پناه بر خدا از شر این دژخیمان هزار چهرۀ خدا نشناس